Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Utrikes

Svensk byrå rycker ut när Tesco vill förvandlas från sterilt och trist till mysigt

Publicerad: 1 september 2017, 08:56

Från sterila och trista stormarknadslådor till mysiga matbutiker med färskvarorna i centrum. Brittiska dagligvaruaktören Tesco vill radikalt ändra det intryck som kedjans största enheter ger. Och för den förvandlingen tog man ett svenskt företag till hjälp.


Ämnen i artikeln:

DagligvarorButikskoncept

Storbritanniens marknadsetta Tesco har på ett par år vänt utvecklingen: från ett förlusttyngt företag till ett välskött sådant där såväl omsättning som resultat pekar uppåt.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

DagligvarorButikskoncept

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News