Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Utrikes

Möjligheterna finns i den stora världen – men bara fyra av tio har kunder i utlandet

Publicerad: 26 november 2018, 13:30

Det nya handelslandskapet är gränslöst – men svenska retailers ser inte möjligheterna. Bara fyra av tio har kunder i utlandet. ”Många inser inte att man med ganska små medel har möjlighet att nå ut till miljoner nya kunder”, säger Carin Blom, detaljhandelsanalytiker på Postnord.


Andreas Dyrberg Skog

andreas.dyrberg-skog@bonniernews.se


Svenska konsumenter handlar gärna från utlandet, men svenska handlare är inte lika benägna att söka sig över landsgränsen.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev