Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Utrikes

Lidls modesatsning når inte hit

Publicerad: 22 augusti 2014, 08:44

Lidl gör en modesatsning i Storbritannien och börjar sälja trendiga damkläder för att utmana de traditionella stormarknaderna. Men i Sverige har kedjan inga sådana planer.

Ämnen i artikeln:

DagligvarorModeLidl

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


Med start på måndag börjar Lidl sälja modekläder till låga priser i sina 600 butiker i Storbritannien rapporterar brittiska medier. Tidigare har kedjan enbart gjort det på hemmamarknaden i Tyskland.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev