Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Säkerhet

Högre krav med GDPR – men också nya möjligheter

Publicerad: 12 oktober 2017, 05:59

Nästa år ersätts den nuvarande personuppgiftslagen, PuL, med den nya dataskyddsförordningen, GDPR. ”Som företagare bör man se det som en möjlighet att öka transparensen och få nöjdare kunder”, säger Caroline Olstedt Carlström, expert på dataskydd.


Ämnen i artikeln:

Svensk Handel

Den nya dataskyddsförordningen, GDPR, som träder i kraft 25 maj 2018, berör alla företag som till exempel har en kundklubb, skickar ut nyhetsbrev eller samlar in kontaktuppgifter på sina kunder.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Svensk Handel

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev