Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Säkerhet

Bedragarnas nya måltavla – handelns lojalitetsprogram: ”Korten är största problemet”

Publicerad: 8 januari 2020, 14:08

Foto: Shutterstock och Market (Bilden är ett montage.)

Den organiserade brottsligheten riktad mot detaljhandeln fortsätter att öka. Från USA kommer nu alarmerande siffror om en snabbt växande bedrägeriform – riktad mot retailbolagens lojalitetsprogram. ”Sverige är absolut inte förskonat från den här typen av brott”, säger Nina Jelver, bedrägeriexpert på Svensk Handel.


Ämnen i artikeln:

Svensk HandelDigitaliseringDetaljhandelnKundklubb

Nina Jelver, bedrägeriexpert på Svensk Handel.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev