Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lagar och regler

Efter bedrägeriet – Cdon ersätter lurade kunder

Publicerad: 29 november 2021, 09:02

I slutet på förra veckan kom det fram att kunder som handlat via butiken Mobileshop hos Cdon har blivit lurade på miljonbelopp. Nu avsätter bolaget pengar för att ersätta de drabbade.


Ämnen i artikeln:

BedrägerierCdon

Den misstänkta svindeln har skett under Black Week och har orsakat en klagovåg av missnöjda kunder hos bland annat Prisjakt.

När kunderna har lagt sin beställning hos Mobileshop har de fått ett brev med en rabattkod – men inga varor.

Sedan detta uppdagats har Cdon tagit Mobileshop från plattformen och reserverat 15-20 miljoner kronor för att kompensera drabbade kunder,

– Vi vill att nutida och framtida kunder ska kunna shoppa säkert på Cdon, och handlare på plattformen ska nu granskas mer noggrant för att leva upp till vår höga standard, säger Cdons vd Allan Jung-Jensen i ett pressmeddelande.

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

BedrägerierCdon

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev