Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Arbetsliv

Snabbmaten stod bakom servicehandelns lyft under andra kvartalet

Publicerad: 24 augusti 2017, 06:24

Foto: Shutterstock

Försäljningen inom servicehandeln ökade med 0,7 procent under andra kvartalet. ”Fast Food-segmentet stod för huvuddelen av tillväxten”, säger Bengt Hedlund, vd på Convenience Stores Sweden.


Ämnen i artikeln:

DagligvarorButik

0,7 procent ökade försäljningen med inom servicehandeln under andra kvartalet jämfört med samma period i fjol. Det visar Servicehandelsindex från Convenience Stores Sweden och HUI Research. Försäljningen är mätt i

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

DagligvarorButik

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News