Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Arbetsliv

Så förändras personalens roll i framtidens butik – tre utmaningar ni måste lösa

Publicerad: 24 november 2020, 09:33

En tuff och alltmer digitaliserad bransch där kunderna ställer avancerade krav på såväl butikens erbjudande som servicegraden. Så kan den senaste forskningen om personalens roll i servicemötet sammanfattas. ”Det är en kamp om tiden och var den ska läggas”, säger Ulf Johansson, professor i företagsekonomi vid Ekonomihögskolan i Lund.


Ämnen i artikeln:

ButikPersonalDetaljhandeln

Hur ser personalens roll i framtidens butik egentligen ut?

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

ButikPersonalDetaljhandeln

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News