Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Arbetsliv

”Phubbing”– ett störande element i kundmötet: ”Anställda känner sig nonchalerade”

Publicerad: 20 februari 2020, 14:07

Majoriteten av butiksanställda upplever ”phubbing”– att kunden är mer upptagen av sin mobil än av att interagera med andra fysiskt närvarande personer. ”Det här blir ett problem för kundmötet och för arbetsmiljön”, säger biträdande professor Nicklas Salomonson, som gjort forskningen.


Ämnen i artikeln:

Forskning och utbildningKommunikationDigitaliseringDetaljhandeln

Markus Fellesson, docent i företagsekonomi vid Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News