Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Arbetsliv

Netonnet värvar Clas Ohlsons kommersiella chef: ”Briljant koncept”

Publicerad: 6 november 2020, 06:42

Netonnet förstärker ledningen med en erfaren e-handelsprofil. Sofie Struwe, med många års erfarenhet från e-handel, retail och digitala tjänster rekryteras till rollen som chef för försäljning och service. ”Det händer massor inom hemelektronikbranschen nu”, säger hon.


Ämnen i artikeln:

HemelektronikLedarskapNetonnet

Sofie Struwe har lång erfarenhet från ledande befattningar inom e-handel och retail. Hon kommer närmast från tjänsten som commercial manager Sverige hos Clas Ohlson, där hon har ansvarat för försäljning och lojalitet inom såväl e-handel som butik.

Hon har tidigare haft ledande roller hos bland andra Lensway och Inkclub.

Som chef för försäljning och service kommer hon att ansvara för e-handel, lagershoppar, kundservice och teknisk service.

– Jag har följt Netonnet över åren och har varit imponerad över hur företaget har utvecklat och drivit omnikanal. Som e-handlare har jag avundats lagershopskonceptet, ett briljant koncept som ligger helt rätt i tiden, säger Sofie Struwe, och fortsätter:

– Det händer massor inom hemelektronikbranschen nu och jag tror stenhårt på Netonnets koncept. Det som verkligen attraherar mig i rollen är att få arbeta i ett nyfiket och innovativt omnikanalföretag med utgångspunkt i den digitala kundresan. Det finns massor med spännande initiativ.

Netonnet har under året gynnats av situationen med mycket hemarbete och den ökade efterfrågan på varor för hemmet.

– Vi ska fortsätta driva tillväxt, och mina första prioriteringar blir nu att sätta mig in i affären tillsammans med teamet. Jag kommer att fokusera på på hur vi kan optimera affären på daglig basis och vidareutveckla såväl kund- som omnikanalupplevelsen. Jag ska också se över befintliga och nya kunderbjudanden, till exempel inom tjänstefiering, säger Sofie Struwe.

Netonnets vd Susanne Holmström ser fram mot en fortsatt utveckling av kedjans koncept.

– Vi behöver hela tiden tänka nytt för att vara relevanta för framtiden, framför allt i den omtumlande tid som vi är i nu. Vi är därför mycket glada över att knyta en så stark och modig ledare som Sofie Struwe till vårt team. Sofie har en djup förståelse för retail och brinner för kunden och kundupplevelsen. Hennes djupa insikter inom omnikanal, kundlojalitet och tjänster kopplade till detta kommer att vara ett fantastiskt tillskott till vår ledningsgrupp och organisation, säger hon.

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev