Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Arbetsliv

Netonnet omorganiserar sin kundtjänst – upp till 15 personer kan förlora jobbet

Publicerad: 12 oktober 2022, 05:35

Kristina Wärmare, PR- och kommunikationschef för Netonnet.

Netonnet organiserar om sin kundtjänst. Nu varslas personal om uppsägning.

Ämnen i artikeln:

Netonnet

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


Netonnet väljer att outsourca delar av sin kundtjänst, den som hanterar inkommande samtal via telefon och chatt. Det rapporterar Borås Tidningen. 

– Vi kommer även fortsättningsvis att äga och driva kundservicefrågorna internt eftersom det är vi som är experterna på vår affär och våra kunder. Internt kommer vi att arbeta med att stötta den partner vi har valt att outsourca till, hantera inkommande e-post och dessutom hantera lite mer komplexa kundserviceärende, säger PR- och kommunikationschef Kristina Wärmare till tidningen. 

Förändringen innebär att personal varslas om uppsägning. Fackliga förhandlingar har inletts. 

– Av respekt för den processen kan vi i nuläget inte säga exakt hur många som berörs, men det handlar om cirka 10-15 personer. Vi kommer nu att göra vårt bästa för att stötta de som berörs i den här processen, säger Kristina Wärmare. 

Hon säger vidare till Borås Tidning att Netonnet behöver en mer skalbar modell för sin kundtjänst där bemanningsbehoven kan se väldigt olika ut beroende på säsong. Bolaget vill helt enkelt kunna anpassa bemanningen efter belastning, vilket lättare görs med en extern part. 

– Vi lägger i dag mycket tid på rekrytering och utbildning, där Borås samtidigt är en konkurrensutsatt arbetsmarknad, säger Kristina Wärmare. 

Förändringen kommer att ske successivt från och med nu. 

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev