Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Arbetsliv

Miljonintäkterna som handeln missar på alla hjärtans dag: ”Kärlek har blivit ett vidare begrepp”

Publicerad: 14 februari 2020, 13:38

Kärlek ökar omsättningen, det står tydligt på alla hjärtans dag. Men dagens 750 miljoner kronor i kärleksgåvor skulle lätt kunna bli fler om handeln vågar vara mer normbrytande, säger Patrik Stoopendahl, forskningschef på insiktsbyrån Odyssey.


Ämnen i artikeln:

Forskning och utbildningDetaljhandelnKonsumentbeteende

14 februari är alla hjärtans dag, kärlekens egen högtid, och enligt svenska handlare den åttonde viktigaste försäljningsperioden.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News