torsdag8 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Arbetsliv

Interfloras drömvärvning: Han ska utveckla bolagets digitala affär

Publicerad: 28 april 2021, 07:49

Interflora vill utveckla sin digitala affär. Som ett led i det värvar kedjan Markus Duvell från H&M som ny CTO. ”En drömrekrytering”, säger vd Nina Lindvall.

Ämnen i artikeln:

InterfloraHeminredningRekrytering

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


Läs mer: Interflorachefen om att blomstra i krisen, 100-åriga rekordet och egna julönskan: ”Världen skulle bli bättre då”

Markus Duvell blir CTO hos Interflora. I den rollen kommer han att ingå i ledningsgruppen.

– Det här är verkligen en drömrekrytering för Interflora och en viktig pusselbit för att kunna hålla fokus på våra höga tillväxtmål och det tempo vi har i den digitala utvecklingen. Med Markus driv och breda kompetens från förändringsarbete kommer han att spela en viktig roll i att, tillsammans med ledningsgruppen, förverkliga bolagets expansiva planer säger Nina Lindvall i en kommentar.

Markus Duvell har en bred erfarenhet av digital affärsutveckling. Närmast kommer han från H&M, där han varit och drivit den agila transformationen av Business Tech.

Tidigare har han varit varit partner och konsult på Xlent samt verksamhetsarkitekt hos Tele2.

Hans uppgift hos Interflora blir att driva den digitala utvecklingen och innovationen av bolagets affär.

I rollen ingår även att utveckla och säkra IT-strukturen för att möjliggöra för expansion.

– Jag hade förmånen att arbeta med Interflora som konsult för ett par år sedan och fick då god insyn i den stora potential företaget har i sin affär. Jag ser mycket fram emot att få vara med att driva den fortsatta digitala utveckling, säger Markus Duvell själv.

Den 24 maj börjar han hos Interflora.

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev