Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Arbetsliv

Ilskna kunder kan påverka prestationen – ohövlighet i fokus i ny forskning

Publicerad: 20 september 2019, 06:50

Foto: Shutterstock

Bemöts du illa av dina kollegor? Har du en respektlös chef? Forskare på Karolinska institutet tittar just nu på hur ohövlighet samverkar med den psykosociala miljön i handeln – och i förlängningen hur det hänger ihop med arbetsprestationen.


Ämnen i artikeln:

PersonalArbetsmiljö

I dagarna drar forskningsduon Karin Villaume och Dan Hasson på Karolinska institutet, KI, igång en studie om hur hövlighet/ohövlighet samverkar med den psykosociala arbetsmiljön i detaljhandeln.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

PersonalArbetsmiljö

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev