Arbetsliv
Forskaren: ”Handeln bygger sina säljteorier på idén om 1600-talsmänniskan”
Publicerad: 29 januari 2020, 13:57
Hur upplever egentligen konsumenten den förändring som handeln genomgår? Det ska affärsantropologen Patrik Stoopendahl ta reda på i ny forskning genom att följa sju hushåll under ett år.
Ämnen i artikeln:
ForskningPatrik Stoopendahl är en av doktoranderna i det som kallas Sveriges första företagsforskarskola och finns på Högskolan i Borås. Han är också head of science på insikts- och analysbyrån Odyssey
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.