Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Arbetsliv

Forskaren: ”Handeln bygger sina säljteorier på idén om 1600-talsmänniskan”

Publicerad: 29 januari 2020, 13:57

Hur upplever egentligen konsumenten den förändring som handeln genomgår? Det ska affärsantropologen Patrik Stoopendahl ta reda på i ny forskning genom att följa sju hushåll under ett år.


Ämnen i artikeln:

Forskning och utbildning

Patrik Stoopendahl är en av doktoranderna i det som kallas Sveriges första företagsforskarskola och finns på Högskolan i Borås. Han är också head of science på insikts- och analysbyrån Odyssey

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Forskning och utbildning

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev