”Jag tror att H&M förr om åren hade gått mer oskadda ur en sådan här sak”. Bilden visar Emma Blom, Charlie Stjernberg och Birger Lycken i fallande ordning.
Foto: Pressbilder
Därför kan hyvlingen bli en katastrof för H&M: ”Kan bli miljontals Tiktok-inlägg – på en halv dag”
H&M:s omtalade hyvling har gett eko i svenska medier och företaget får skarp kritik av facket. Men hur påverkar mediestormen egentligen H&M som varumärke och konsumenternas syn på modejätten?
Läs om:
√ Dåliga tajmingen: ”Man går till Zara i stället”
√ Muren runt H&M: ”Nästan religiös känsla”
√ Varför kritik på Tiktok skulle kunna bli förödande
√ Misstaget H&M gör i kriskommunikationen: ”Samma som flera gånger förut”
√ Varför intern kritik är mer svårhanterad än extern
√ Svaret från H&M
Loke Westberg
I oktober meddelade H&M att man lade ett varsel där cirka 400 tjänster berördes. Fackförbundet Handels menade i sin tur att det kunde röra sig om cirka 1 500 tjänster.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.