Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Arbetsliv

Coop ökar det digitala tempot och stuvar om – då lämnar toppchefen

Publicerad: 2 september 2019, 13:19

Coop Sverige skapar en digital enhet för att förtydliga och höja takten i företagets digitala transformation. Marknads- och kommunikationsenheten läggs också ihop till en enhet och som en följd av detta har kommunikationsdirektör Anna Rasin valt att lämna Coop under hösten.


Ämnen i artikeln:

DagligvarorLedarskapCoopOmorganisation

Samtidigt som den digitala enheten skapas etableras en extern innovationsplattform som ska möjliggöra för entreprenörer att få kapital och möjlighet att testa sina affärsidéer skarpt i Coops verksamhet.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev