fredag9 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Arbetsliv

Axfood sparkade chef – så har kedjorna agerat efter #metoo-uppropet

Publicerad: 7 mars 2018, 11:58

Det är snart fem månader sedan #metoo-rörelsen nådde Sverige. Incidenterna spänner över hela handeln och branschen har kraftsamlat för att slå tillbaka. ”Vi har genomfört workshops med alla våra butikschefer”, säger Niklas Carlsson, informationschef hos Clas Ohlson.

Ämnen i artikeln:

AxfoodCity GrossClas OhlsonCoopIcaMedia MarktÅhléns

De uppmärksammade uppropen mot sexuella trakasserier, #metoo, som startades i USA den 15 oktober blev snabbt en världsrörelse och fick sin egen motsvarighet, #obekvämarbetstid, i den svenska handeln.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev