Arbetsliv
Axfood sparkade chef – så har kedjorna agerat efter #metoo-uppropet
Publicerad: 7 mars 2018, 11:58
Det är snart fem månader sedan #metoo-rörelsen nådde Sverige. Incidenterna spänner över hela handeln och branschen har kraftsamlat för att slå tillbaka. ”Vi har genomfört workshops med alla våra butikschefer”, säger Niklas Carlsson, informationschef hos Clas Ohlson.
De uppmärksammade uppropen mot sexuella trakasserier, #metoo, som startades i USA den 15 oktober blev snabbt en världsrörelse och fick sin egen motsvarighet, #obekvämarbetstid, i den svenska handeln.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.