Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Podcast

Sara Öhman om sociala medier: Att bara göra snygga saker räcker inte

Publicerad: 25 januari 2018, 12:38

Utvecklingen inom sociala medier går rasande snabbt. Markets podcast slog sig ned med experten Sara Öhman för att fånga några viktiga trender. ”Insta stories är bland det mest underbara som finns just nu”, säger hon.


Ämnen i artikeln:

Sociala medier

Intresset för digital marknadsföring ökar inom detaljhandeln – bland mindre och större företag.

Det konstaterar Sara Öhman.

– Främst de större lägger allt mer av sin budget på digitala kanaler, säger hon.

Samtidigt är det många som fortfarande letar efter ett effektivt sätt att jobba med sina satsningar.

– Många har upptäckt att det är allt svårare att skapa innehåll för sociala kanaler, i alla fall att få det att flyga. Vi konsumenter blir allt mer kräsna. Vi har redan sett mycket snyggt. Nu krävs det att vi får se nya saker.

Så vad ska man trycka ut i sina kanaler för att få spridning?
– För retail har produktbilder och det vardagliga funkat väldigt bra och funkar fortfarande väldigt bra. Det är därför man följer retail-bolag i sociala kanaler. Men insta stories är det mest underbara som finns just nu.

I veckans avsnitt berättar Sara Öhman mer om varför Insta stories är så fantastiskt.

Även väsentligheter som marklyft och löpning avhandlas.

Era värdar: Mikael Sydner och Pontus Edman.

Lyssna här ovan eller via Itunes.

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Sociala medier

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News