Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Podcast

Nya Elon ska dubbla omsättningen – med hemelektronik?

Publicerad: 11 april 2019, 05:24

Breddning av verksamheten och en kraftig tillväxt på nätet ska dubbla Elons omsättning inom tre år. ”Vi ska bli specialister på alla produkter i det svenska hemmet”, säger vd Stefan Lebrot i Markets podcast.


Ämnen i artikeln:

HemelektronikButikskonceptElon

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Libsyn är blockerad under “Visa våra partners”.

Elon lanserade nyligen ett nytt butikskoncept där fokus ligger på inspiration och vägledning.

Känslan av produktlager ska bort. De nya butikerna är i stället utformade för att ge en välkomnade hemmakänsla med tyngdpunkt på olika rum, personligt bemötandet och rådgivning.

I och med det nya konceptet kommer sortimentet att breddas ­– även till husgerådsprodukter. På frågan om ett ”vardagsrum” i butikerna öppnar dörren för traditionell hemelektronik i sortimentet svarar Stefan Lebrot:

– Elon betyder electricity on, Elon betyder inte diskmaskiner. Vi ska bli specialister på alla produkter i det svenska hemmet.

Så om tre år kan jag få med mig en diskmaskin, nya tallrikar och ett hemmabiosystem?
– Ja. Flera saker kommer att hända under året, men jag kan inte berätta om dessa än så länge.

Vi snackar även en hel del om e-handel, ledarskap, tjänstefiering samt passionen för musik. Varför lägger han inte ut sina låtar på Spotify? Vilka är de bästa konserterna han har gått på? Var kommer vurmen för hårdrock från? Svaren finns i dagens avsnitt av Markets Podcast.

Läs mer: Elon laddar för tidernas transformation: ”Vi hade tappat bort oss”

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev