Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Podcast

Lykos vd om tillväxten: ”Ett inträde av Amazon är bra för oss”

Publicerad: 26 juni 2018, 09:41

Skönhetsmarknaden hårdnar när modeaktörer som Zalando och Boozt satsar allt mer på området. Men det är inget som skrämmer Lykos vd Joanna Hummel. ”Vi fångar den trafiken”, säger hon i Markets podcast.


Ämnen i artikeln:

Hälsa och egenvårdE-handelLyko

Joanna Hummel har haft ett hektiskt halvår sedan hon tillträdde som vd för Lyko i oktober i fjol: Börsnotering, fokus på stark tillväxt, intern städning, en uppdaterad ledningsgrupp och vinnare av årets e-handel i Retail Awards.

– Det har varit extremt mycket arbete. En noteringsprocess är otroligt arbetsintensiv men också rolig, säger hon.

Att Lyko prioriterar tillväxt bekräftas av delårsrapporten för första kvartalet där försäljningen på nätet växte med 43 procent.

Joanna Hummel räknar med fortsatt hög tillväxttakt – även om konkurrensen ökar och om Amazon kommer in på allvar.

– Ett inträde av Amazon är bra för oss som marknadsledare inom skönhet. Det kommer att göra att den digitala förflyttningen går lite snabbare. Vi välkomnar att våra konkurrenter väljer att flytta sina kunder online, det öppnar en ny värld för dem när de kommer ut i online-världen – och där står vi och fångar den trafiken.

Lyssna på hela avsnittet ovan eller på Itunes.

Markets podcastvärdar är Mikael Sydner och Pontus Edman.

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev