Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Podcast

Avsnitt 19: ”Kliver Amazon in måste de svenska kedjorna lyfta rejält”

Publicerad: 4 juni 2015, 09:50

I avsnitt 19 pratas det bokhandel, reklam och gym i sportkedjorna. Eller var det sportkedjor som satsar på gym?


Ämnen i artikeln:

Media, lek och nöjeMedia och underhållningSport och fritidMarket podcastAmazon

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Libsyn är blockerad under “Visa våra partners”.

Glädjande besked för bokhandeln! Den nya försäljningsstatistiken visar att försäljningen ökar. Bara barn- och ungdomslitteraturen har ökat med tolv procent under årets första fyra månader. Är det möjligen en Pisa-effekt?

En färsk undersökning kartlägger konsumenternas attityder till reklam. Detta är något som får våra pod-pratare att fundera över sin egen inställning till reklam och hur butiksreklamen kommer att utvecklas i framtiden.

Hur ska sporthandeln utveckla sina koncept och vända negativa trender? En lösning kan vara att kedjorna köper upp gymkedjor. Eller varför inte gym i butik?

Veckans gäster: Mikael Sydner och Daniel Norman.

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev