Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Expertens replik: ”På vilket sätt har e-handeln fått en räkmacka?”

Vad tror du skulle ha hänt om er verksamhet hade satsat på e-handel för många år sedan? Det frågar sig e-handelsexperten Moon Suck-Song i en replik till Lars Fins. Han tycker att debattinlägget väcker fler frågor än ger svar.

Publicerad: 11 mars 2021, 12:17

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.


Ämnen i artikeln:

E-handel

Läs mer: ”Dags att hylla den klassiska butiken som straffats extremt under pandemin”

Intressant artikel Lars! En fråga: På vilket sätt har e-handeln fått en räkmacka?

Är det inte exempelvis Rizzo Group (tidigare Wedins och Venue Retail Group) som själva i många års tid tagit det strategiska beslutet att inte satsa på e-handel, som är en del av räkmackan?

Och att det är just dessa strategiska beslut som öppnat dörren för entreprenörer att kapitalisera på ett förändrat konsumentbeteende som ni faktiskt har varit med att skapa?

Ni har varit med om att bygga ett beteende att handla skor och väskor och detta beteende finns även de gånger konsumenten inte är fysiskt nära en av era butiker eller när era butiker är stängda.

En annan fråga: Vad tror du skulle ha hänt om er verksamhet hade satsat på e-handel för många år sedan och tagit ert starka varumärke ut till fler länder? Få intäkter sju dagar i veckan och dygnet runt? Möjlighet att få mer data att ta beslut på gällande inköp och kundlojalitet till var i världen ni ska växa?

Jag har många frågor, men en slutlig: Värderingen av just ert bolag, varför tror du att den är som den är jämfört med kanske andra renodlade e-handlare som säljer liknande sortiment?

Moon-Suck Song

Moon-Suck Song,

e-handelsexpert samt vd och grundare av Panagora

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Ämnen i artikeln:

E-handel

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev