Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Varning för buffringseffekten – nu är det inte läge att värva nya kunder

Varning för buffringseffekten – nu är det inte läge att värva nya kunder

Det fortsätter att storma rejält i omvärlden, på börserna – och i handeln. Här ger analytikern Ola Nevander en färsk analys av makroläget, dess påverkan på svensk detaljhandel och ger råd om hur du bör navigera genom stormen. Läs om:
✓ Stora raset för detaljhandelsföretagen på börsen.
✓ Dystra signalerna från USA.
✓ Faktorerna som kan lugna prisutvecklingen.
✓ Buffringseffekten – har du koll på hur den påverkar dig?
✓ Kundbeteendet ändras – det här väljer de bort i oroliga tider.

Publicerad: 21 juni 2022, 07:50

Ämnen i artikeln:

Market InsightsMarket Makroanalys

”Konsumenter som vill buffra kontanter kommer att vara oerhört svåra att övertala att konsumera som de gör i mer normala tider”, skriver Ola Nevander i Market Makroanalys.

Foto: Getty

De senaste två veckorna har präglats av kraftig oro på världens börser. Stockholmsbörsen har i skrivande stund fallit 29 procent sedan årsskiftet och befinner sig därmed officiellt i en så

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev