Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Katarina Graffman: Var besatt av dina kunder – här är sju områden du ska fokusera på

Det går så väldigt fort nu för tiden. Det är i alla fall så vi uppfattar det. Men behöver du anlita den där svindyra trendspanaren för att få grepp om framtiden? Nej, det finns bättre sätt, som kanske både är billigare och enklare.

Publicerad: 28 mars 2022, 07:33

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Katarina Graffman är doktor i antropologi, föreläsare, författare och fristånde kolumnist på Market.se.


Ämnen i artikeln:

Market InsightsKundbeteende

Nya produkter i en aldrig sinande ström. Trender sveper in och försvinner sen lika snabbt. Människors konsumtionsbeteenden är svårare än någonsin att förutse, än beter de sig si, än så.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Katarina Graffman

redaktionen@market.se

Ämnen i artikeln:

Market InsightsKundbeteende

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev