Analys
Katarina Graffman: Var besatt av dina kunder – här är sju områden du ska fokusera på
Det går så väldigt fort nu för tiden. Det är i alla fall så vi uppfattar det. Men behöver du anlita den där svindyra trendspanaren för att få grepp om framtiden? Nej, det finns bättre sätt, som kanske både är billigare och enklare.
Publicerad: 28 mars 2022, 07:33
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Katarina Graffman är doktor i antropologi, föreläsare, författare och fristånde kolumnist på Market.se.
Nya produkter i en aldrig sinande ström. Trender sveper in och försvinner sen lika snabbt. Människors konsumtionsbeteenden är svårare än någonsin att förutse, än beter de sig si, än så.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Katarina Graffman