Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Unik data om kundempati: Därför blir du vald – och bortvald – av kunderna

Unik data om kundempati: Därför blir du vald – och bortvald – av kunderna

Kundempati är ett område som vinner mark. Men vad handlar empati egentligen om i en affärskontext – och varför är det en viktig strategisk fråga? Michael Dahl på Index House, som ligger bakom Kundempatiindex och Empati Grand Prix, har de senaste åren byggt upp en unik databas med 50 000 kundintervjuer. Under sommaren har han djupdykt i materialet och här delar han med sig av tre nyckelinsikter:
✓ Datan som visar hur kundempati gör dig tre gånger mer valbar.
✓ Kundempatins betydelse för olika generationer – och varför det blir avgörande i framtiden.
✓ Hur många företag blir bortvalda – redan innan kunden börjat köpresan.

Publicerad: 29 augusti 2022, 12:21

Ämnen i artikeln:

Market InsightsKundempatikundrelationKundbeteende

Michael Dahl, strategikonsult och grundare av Index House, har samlat på sig en enorm databas med insikter om kundempati. Här presenterar han flera nya fynd.

Foto: Pax Engström Nyström och Getty

Att det är av stort värde att bry sig om och förstå sina kunder är i sig ingen banbrytande insikt. Framgångsrika, smarta handlare har begripit det i flera årtusenden.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev