Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Magnus Ohlsson: Tuffare tider – då kan varumärkesbyggarna ta revansch

Ända sedan Lehman Brothers-kraschen har utvecklingen gått mot ett ökat prisfokus i kommunikationen. Det har i sin tur lett till allt svagare varumärken som blivit beroende av en konstant priskommunikation för att säkerställa ett konstant intäktsflöde till den grad att de näppeligen skulle kunna klara en omställning från detta arbetssätt. Man tvingas laxera fram omsättning.

Publicerad: 3 mars 2022, 09:36

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Magnus Ohlsson är detaljhandelskonsult, vd för We hunt for heads och fristående kolumnist på Market.se.


Ämnen i artikeln:

VarumärkenMarket Insights

Ja, det var flera saker som sammanföll under millenniets första decennium, som gjorde att handeln har större utmaningar än vad som kunde varit fallet om man skött sina kort rätt.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Magnus Ohlsson

redaktionen@market.se

Ämnen i artikeln:

VarumärkenMarket Insights

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev