Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Magnus Ohlsson: Tuffa tider är gyllene tider – för EMV: Här är sju viktiga skäl att satsa på egna varumärken

I takt med att prisutvecklingen eskalerar och att hushållen i många fall fortfarande förefaller hålla hårt i plånboken så bör fler se över hur man jobbar med sina EMV. Men förutom en uppsida i prisfighten så finns det många skäl för alla aktörer inom handeln att se över sina EMV-strategier i en tid då det av många skäl ser ut att bli tuffare för branschen.

Publicerad: 27 maj 2022, 08:11

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Magnus Ohlsson är detaljhandelskonsult, vd för We hunt for heads och fristående kolumnist på Market.se.

Foto: Getty


Ämnen i artikeln:

Market InsightsVarumärken

Under många år var EMV synonyma med generiska instegsprodukter och fortfarande är det i det segmentet som många placerar begreppet. Jag brukar göra skillnad mellan tre olika typer av nivåer

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Magnus Ohlsson

redaktionen@market.se

Ämnen i artikeln:

Market InsightsVarumärken

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev