lördag10 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Patrik Stoopendahl: Trålar du fortfarande kunddata? Det kan du glömma i framtiden

Markets kolumnist Patrik Stoopendahl bjuder in forskarkollegan Alexander Flaig för att resonera kring framtiden för kunders privatliv i en era av AI och datainsamling – och de är inte nöjda med handelns agerande. Det är dags att sluta med den planlösa trålarliknande datainsamlingen och anlägga ett nytt perspektiv. Här förklarar de hur.

Publicerad: 12 maj 2023, 08:14

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Patrik Stoopendahl är industridoktorand inom digital handel på Högskolan i Borås, grundare av Shape Agency och fristående kolumnist på Market.se.

Foto: Getty


Ämnen i artikeln:

Market InsightsLykoIcakundrelation

Det finns en intressant skillnad i synen på och förhållningssättet till kundresan, data och kundrelationen i två av de artiklar som nyligen publicerats på Market. Den första, rapporterar om

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Patrik Stoopendahl

redaktionen@market.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev