Analys
Patrik Stoopendahl: Trålar du fortfarande kunddata? Det kan du glömma i framtiden
Markets kolumnist Patrik Stoopendahl bjuder in forskarkollegan Alexander Flaig för att resonera kring framtiden för kunders privatliv i en era av AI och datainsamling – och de är inte nöjda med handelns agerande. Det är dags att sluta med den planlösa trålarliknande datainsamlingen och anlägga ett nytt perspektiv. Här förklarar de hur.
Publicerad: 12 maj 2023, 08:14
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Patrik Stoopendahl är industridoktorand inom digital handel på Högskolan i Borås, grundare av Shape Agency och fristående kolumnist på Market.se.
Foto: Getty
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Patrik Stoopendahl