Analys
Katarina Graffman: Sluta grubbla – här är den fysiska butikens absolut viktigaste ”egenskap”
Det är mycket snack om näthandel nu för tiden. Om näthandelns alla fördelar. Men den fysiska butiken då. Vad har den för fördelar och vad kan du som handlare göra för att göra upplevelsen av den fysiska butiken mer tillfredsställande? Här vill jag plocka upp den absolut viktigaste ”egenskapen” som den fysiska butiken kan erbjuda och där butiken, på kuppen, bygger ett starkare varumärke.
Publicerad: 14 april 2023, 06:33
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
”Värde är inte en kalkyl utan kundens känsla för vad kunden får.”, skriver Katarina Graffman, doktor i antropologi, föreläsare, författare och fristånde kolumnist på Market.se.
Det är inte speciellt komplicerat. Det handlar inte om flashig design, trix och fix med dofter och ljud, avancerad teknik eller olika typer av rabatter. Det handlar om människor.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 797 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.
Katarina Graffman