Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Carin Fredlund: Se och lär – Julas succé är frukten av ett medvetet arbete

Alla vet väl hur viktigt varumärket är för ett företags framgång? Fråga vilken företagsledare eller marknadsförare som helst och de kommer att hålla med. Men det är inte lika självklart att insikten går på djupet och styr verkligheten. Det finns många missuppfattningar om hur man bygger varumärken och betydelsen av det arbetet. Jula hör till de som verkligen har förstått. Det har lett till en succéartad varumärkesresa – som även gjort avtryck i resultaträkningen.

Publicerad: 2 juni 2022, 08:00

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Carin Fredlund är journalist och analytiker inom varumärken och marknadskommunikation, driver bloggen Nota Bene och är fristående kolumnist på Market.se.

Foto: Pressbild


Ämnen i artikeln:

Market InsightsVarumärkenKommunikation

Redan för 15 år sedan genomfördes ett omfattande forskningsprojekt om varumärkesfokus på ekonomihögskolan vid Lunds universitet bland landets 500 största företag. Studien fick namnet Brand Orientation Index och visade att

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Carin Fredlund

redaktionen@market.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev