Analys
Fredrik Svedjetun: Ny satsning på Market: Här är experterna som skriver analyser för våra läsare under våren
Market knyter till sig några av detaljhandelns ledande experter. Här är sju branschprofiler som ska dela med sig av kunskap, insikter och inspiration till våra prenumeranter under våren.
Publicerad: 3 februari 2022, 14:04
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Gänget som ska skriva krönikor och analyser på market.se: Katarina Graffman, Patrik Stoopendahl, Anna Nordlander, Urban Lindstedt, Tobias Jonasson, Carin Fredlund och Magnus Ohlsson.
Mycket är på gång hos Market just nu, och antalet prenumeranter har de senaste månaderna ökat kraftigt.
För att tillgodose läsarnas behov av insikter om de viktigaste utmaningarna och möjligheterna inom detalj- och e-handeln har vi nu värvat sju nya krönikörer.
Gemensamt är att de alla står för en gedigen expertis inom områden som vi vet att Markets läsare brottas med.
Analytikerna, som ska turas om att skriva under våren, är:
Urban Lindstedt
Journalist, författare, föreläsare och e-handelsexpert som driver podden Ehandelstrender. Urban har skrivit böckerna Sökmotorsmarknadsföring och E-handlarens handbok.
Anna Nordlander
Anna är en av Sveriges ledande experter på Amazon. Hon har jobbat med plattformen sedan 2012 och är i dag också föreläsare och medgrundare till konsultbyrån Amzello.
Tobias Jonasson
Tobias brinner för logistik och är i dag vd på logistikpartnerbolaget Insitepart. Han har en bred bakgrund från logistikbranschen och har tidigare bland annat varit managementkonsult och partner i Mysigma.
Foto: Rebecca Gustafsson
Katarina Graffman
Doktor i antropologi med djup kunskap om konsumtionskultur och konsumentbeteende. Hon är rådgivare, föreläsare och medförfattare till de uppmärksammade böckerna ”Vi är vad vi köper” (2018) och ”På spaning efter den tid som kommer: bubblor, skam och andra fenomen” (2020).
Foto: Patrik Svedberg
Magnus Ohlsson
Retailexpert som levererar kunskap och insikter inom ramen för verksamheterna Retailomania och We hunt for heads. Magnus har många års erfarenhet från ledande befattningar i detaljhandeln. Precis som vi på Market älskar Magnus data och siffror, och vi samarbetar sedan tidigare kring artikelserien Branschanalys (läs om hållbarhet här och Zalando här). Du kan redan nu läsa hans första krönika här.
Foto: Mats Edman
Carin Fredlund
En av Sveriges mest erfarna journalister och analytiker inom varumärken och marknadskommunikation. Carin driver också bloggen Nota Bene och stöttar Sveriges Annonsörers medlemmar med kunskaper och insikter inom kommunikationsområdet.
Foto: Jenny Sondell
Patrik Stoopendahl
Patrik är industridoktorand inom digital handel på Högskolan i Borås, där han forskar om kundresan, och är grundare av Shape Agency. Han är också medförfattare till den prisbelönade boken ”Köprevolutionen” (2015).
Vi börjar rulla ut texter av Markets nya analytiker den här veckan. Merparten av dessa kommer endast att vara tillgängliga för våra betalande läsare.
Har du ingen prenumeration på Market? Det fixar du här.
LÄS MER: Magnus Ohlsson: Det nya normala kommer inte heller 2022 – här är fyra faktorer som spökar
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Fredrik Svedjetun