Analys
Magnus Ohlsson: Nu närmar vi oss ”retailgeddon”
Handeln har levt i en skyddad verkstad under många år. Den utveckling vi såg 2022 är bara en försmak av vad som kommer under första kvartalet i år. Nu börjar kampen om marknadsandelarna, skriver Magnus Ohlsson – som också presenterar unika siffror som visar hur kunderna planerar att agera i en stundande lågkonjunktur.
Publicerad: 3 januari 2023, 08:18
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Magnus Ohlsson är detaljhandelskonsult, vd för We hunt for heads och fristående kolumnist på Market.se.
Foto: Getty
Ämnen i artikeln:
Market InsightsSäga vad man vill om Sveriges handlare, men det finns energi och vilja att lyckas även i tuffa tider. Just nu handlar det inte längre om kanal – online eller
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Magnus Ohlsson
Ämnen i artikeln:
Market Insights