Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Katarina Graffman: Nöjda kunder är enkelt – helt enkelt

Egentligen är det lätt att få kunder nöjda och glada. Men ändå är det så svårt i praktiken. Vad beror det på?

Publicerad: 26 oktober 2022, 10:49

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Katarina Graffman är doktor i antropologi, föreläsare, författare och fristånde kolumnist på Market.se.

Foto: Getty


Ämnen i artikeln:

Market InsightsKundbeteende

Att något är enkelt reagerar vi intuitivt positivt på. Enkelhet är långt mer kraftfullt än kvalitet, pris, tillfredsställelse eller intentioner. Att något är enkelt gör människor nöjda, det som är

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Katarina Graffman

redaktionen@market.se

Ämnen i artikeln:

Market InsightsKundbeteende

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev