Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Carin Fredlund: När tiderna inte är som vanligt är det nödvändigt att hitta ovanliga idéer

Tiderna är kärva och det ser ännu mörkare ut vid horisonten. Reflexmässigt är det lätt att ställa sig på bromsen och skära ner på marknadsföring och varumärkesarbete. Det är ingen bra idé. Här är några råd som gör att du kan komma ut starkare på andra sidan krisen – och fyra butiksvarumärken att hämta inspiration från.

Publicerad: 11 november 2022, 08:58

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Carin Fredlund är journalist och analytiker inom varumärken och marknadskommunikation, driver bloggen Nota Bene och är fristående kolumnist på Market.se.

Foto: Getty


Ämnen i artikeln:

Market InsightsVarumärken

Knappt hade vi hunnit börja andas lite lättare sedan covid-restriktionerna släppt, innan nya orosmoln började torna upp sig. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Carin Fredlund

redaktionen@market.se

Ämnen i artikeln:

Market InsightsVarumärken

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev