Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Patrik Stoopendahl: MQ har knäckt koden – det här kan du lära av Ingvar Larsson

På drygt två år har MQ gått från konkurs till succé. En närmare granskning visar att de tagit flera avgörande steg som gjort att de knäckt en sorts kod för modern retail. Det finns också skäl för branschen att snegla på MQ nu när vi går in i tuffare tider. Men vad blir nästa steg när man redan gjort allt rätt?

Publicerad: 21 oktober 2022, 11:09

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Patrik Stoopendahl är industridoktorand inom digital handel på Högskolan i Borås, grundare av Shape Agency och fristående kolumnist på Market.se. ”MQ Marqet har gjort flera saker som ligger helt i linje med vad vi känner till avseende den moderna kundresan”, skriver han i dag om lyftet för MQ, med vd Ingvar Larsson.

Foto: Pressbild


Ämnen i artikeln:

Market InsightsMQ

Det är glädjande att läsa om MQ Marqets framgångar. Det går att läsa här på Market att deras omsättning ökat med imponerande 46 procent, med en ökning i butik

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Patrik Stoopendahl

redaktionen@market.se

Ämnen i artikeln:

Market InsightsMQ

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev