måndag27 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Håkan Olofsson: Ligg aldrig med någon som inte har böcker hemma

Att förlora sig i en bokhandel är inte att gå vilse – det är att hitta hem. Varumärkesstrategen Håkan Olofsson skriver om mekanismerna bakom Barnes & Nobles fall och återuppståndelse, och vad som höjer pulsen hos en riktig bokälskare.

Publicerad: 17 mars 2023, 12:47

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

”Om folk inte ser skillnad på en modern bokhandel, ett varuhus eller en återförsäljare av kontorsutrustning, varför då ens handla där?” det frågar sig Håkan Olofsson, varumärkesstrateg och ny krönikör på Market.se.

Foto: Getty


Ämnen i artikeln:

Market InsightsButikKundbeteende

Snön yr längs marken, biter med kalla tänder den nakna huden. Ändå ringlar en kö utanför kvarterets bokhandel. Ringlar är möjligen ett överord. Mest liknar den en bunt kvarglömda ytterplagg

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Håkan Olofsson

redaktionen@market.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev