Analys
Håkan Olofsson: Ligg aldrig med någon som inte har böcker hemma
Att förlora sig i en bokhandel är inte att gå vilse – det är att hitta hem. Varumärkesstrategen Håkan Olofsson skriver om mekanismerna bakom Barnes & Nobles fall och återuppståndelse, och vad som höjer pulsen hos en riktig bokälskare.
Publicerad: 17 mars 2023, 12:47
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
”Om folk inte ser skillnad på en modern bokhandel, ett varuhus eller en återförsäljare av kontorsutrustning, varför då ens handla där?” det frågar sig Håkan Olofsson, varumärkesstrateg och ny krönikör på Market.se.
Foto: Getty
Snön yr längs marken, biter med kalla tänder den nakna huden. Ändå ringlar en kö utanför kvarterets bokhandel. Ringlar är möjligen ett överord. Mest liknar den en bunt kvarglömda ytterplagg
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Håkan Olofsson