Analys
Anna Nordlander: Kundklubben är död – länge leve kundklubben!
Att Rickard Lyko sågat kundklubbar i en paneldiskussion under Markets event Digital Retail har blivit lite utav en snackis i branschen. Lyko, allmänt känt som ett av Sveriges duktigaste företag på att hantera kunder med satsningar på bland annat en ”wow-peng”, ser alltså inget värde i kundklubbar?
Publicerad: 3 mars 2023, 08:48
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
”För att få en bestående positiv effekt av en kundklubb bör fokus flyttas från enbart rabatter till att skapa ett tydligt värde för kunden löpande”, skriver Anna Nordlander, aktiv i Amazon-världen sedan 2012, medgrundare av konsultbyrån Amzello och fristående kolumnist på Market.se.
Nja. Riktigt så enkelt är det nog inte, vilket också kom fram mellan raderna och inte minst genom att Lyko alldeles precis valt att lansera en förbättrad upplevelse i
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Anna Nordlander