måndag27 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Anna Nordlander: Kundklubben är död – länge leve kundklubben!

Att Rickard Lyko sågat kundklubbar i en paneldiskussion under Markets event Digital Retail har blivit lite utav en snackis i branschen. Lyko, allmänt känt som ett av Sveriges duktigaste företag på att hantera kunder med satsningar på bland annat en ”wow-peng”, ser alltså inget värde i kundklubbar?

Publicerad: 3 mars 2023, 08:48

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

”För att få en bestående positiv effekt av en kundklubb bör fokus flyttas från enbart rabatter till att skapa ett tydligt värde för kunden löpande”, skriver Anna Nordlander, aktiv i Amazon-världen sedan 2012, medgrundare av konsultbyrån Amzello och fristående kolumnist på Market.se.


Ämnen i artikeln:

Market InsightsLykoAmazonKundklubb

Nja. Riktigt så enkelt är det nog inte, vilket också kom fram mellan raderna och inte minst genom att Lyko alldeles precis valt att lansera en förbättrad upplevelse i

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Anna Nordlander

redaktionen@market.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev