fredag27 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Katarina Graffman: Krisen förändrar allt – så här kommer dina kunder bete sig 2023

Det är svårt att trendspana, men de tuffa år vi har bakom oss med pandemi, krig och skenande inflation har otvivelaktigt förändrat konsumenternas beteenden. Katarina Graffman listar fem starka trender som direkt påverkar kundernas agerande i butik. Hur kommer gjutjärnsgrytor, prisjakt och nostalgivurm att påverka dig?

Publicerad: 11 januari 2023, 08:44

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

”Den samtid vi lever i just nu har tydligt påverkat flera olika beteenden i människors vardagliga liv”, skriver Katarina Graffman, doktor i antropologi, föreläsare, författare och fristånde kolumnist på Market.se.

Foto: Getty


Ämnen i artikeln:

Market InsightsKundbeteendeLågpris

I min första krönika för Market skrev jag om varför trendspaningar är så populära. Nämligen att den som förutsäger framtiden i en samtid som upplevs vara i ständig förändring

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Katarina Graffman

redaktionen@market.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev