Analys
Carin Fredlund: John Lewis är världsbäst på reklam – här är 10 saker du kan lära av kedjan
John Lewis julreklam har blivit ett fenomen i Storbritannien. Filmerna trollbinder konsumenterna – och har fått varuhuskedjans försäljning att rusa. Vad är det då som John Lewis gör så bra? Här är de tio viktigaste ingredienserna i kedjans framgångsrecept, serverade av reklamanalytikern Carin Fredlund.
Publicerad: 15 december 2022, 07:20
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Carin Fredlund är journalist och analytiker inom varumärken och marknadskommunikation, driver bloggen Nota Bene och är fristående kolumnist på Market.se.
Foto: Getty och Youtube
Man kan anta att en hel del av all den reklam som strömmar emot oss varje dag knappast gör någon större nytta. Slätstruken, försiktig, ointressant reklam som sällan väcker några
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Carin Fredlund