Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Katarina Graffman: Jag zappar alltså finns jag

Den ”zappande” konsumenten är illojal och dess beteende är omöjligt att förutse med traditionella metoder. När kunden kämpar för att maximera tillfredsställelsen i en samtid där vad som ger status och mening är i ständig förändring krävs nya grepp, till exempel ”meningsbaserad segmentering”.

Publicerad: 7 oktober 2022, 06:48

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Katarina Graffman är doktor i antropologi, föreläsare, författare och fristånde kolumnist på Market.se.

Foto: Getty


Ämnen i artikeln:

Market InsightsKonsumentbeteende

”Åh, alltså förra veckan funkade den här produktplaceringen skitbra, men den här veckan verkar inte en jäkel vara intresserad,” muttrar en handlare som jag hänger med i en butik för

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Katarina Graffman

redaktionen@market.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev