torsdag28 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Katarina Graffman: Inte ens på en basal nivå klarar ni att bete er vettigt mot kund

Många företag har en närmast komisk övertro till sin egen kundkännedom – vilket leder till en märklig oförmåga att sätta kunden i centrum, skriver Katarina Graffman. Ett stort problem är att de hämtar kundinsikter från helt fel källa…

Publicerad: 11 september 2023, 07:13

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Ett butiksbesök blir ofta en skräckupplevelse, skriver Katarina Graffman, doktor i antropologi, föreläsare, författare och fristånde kolumnist på Market.se.

Foto: Getty


Ämnen i artikeln:

Market Insights

Jag tycker att det är så märkligt. Det här med att inte kunna sätta kunden i centrum. Alla snackar om det, men få klarar av det.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 797 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Katarina Graffman

redaktionen@market.se

Ämnen i artikeln:

Market Insights

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev