Analys
Katarina Graffman: Inte ens på en basal nivå klarar ni att bete er vettigt mot kund
Många företag har en närmast komisk övertro till sin egen kundkännedom – vilket leder till en märklig oförmåga att sätta kunden i centrum, skriver Katarina Graffman. Ett stort problem är att de hämtar kundinsikter från helt fel källa…
Publicerad: 11 september 2023, 07:13
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Ett butiksbesök blir ofta en skräckupplevelse, skriver Katarina Graffman, doktor i antropologi, föreläsare, författare och fristånde kolumnist på Market.se.
Foto: Getty
Ämnen i artikeln:
Market InsightsJag tycker att det är så märkligt. Det här med att inte kunna sätta kunden i centrum. Alla snackar om det, men få klarar av det.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 797 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.
Katarina Graffman
Ämnen i artikeln:
Market Insights