Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Carin Fredlund: Ikea följer sin karta – även i Ryssland

Ikea fick nyligen en hel del kritik, inte minst i svenska sociala medier, för att de inte omedelbart stängde ner sin verksamhet i Ryssland när kriget bröt ut. Men deras agerande stämmer nog väl överens med deras värdegrund.

Publicerad: 10 mars 2022, 07:42

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Carin Fredlund är journalist och analytiker inom varumärken och marknadskommunikation, driver bloggen Nota Bene och är fristående kolumnist på Market.se.

Foto: Getty


Ämnen i artikeln:

IkeaVarumärkenMarket Insights

Ikea var ett värderingsstyrt företag långt innan ordet över huvud taget dök upp i svensk marknadsvokabulär. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Carin Fredlund

redaktionen@market.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev