Analys
Carin Fredlund: Ikea följer sin karta – även i Ryssland
Ikea fick nyligen en hel del kritik, inte minst i svenska sociala medier, för att de inte omedelbart stängde ner sin verksamhet i Ryssland när kriget bröt ut. Men deras agerande stämmer nog väl överens med deras värdegrund.
Publicerad: 10 mars 2022, 07:42
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Carin Fredlund är journalist och analytiker inom varumärken och marknadskommunikation, driver bloggen Nota Bene och är fristående kolumnist på Market.se. Foto: Getty
Ikea var ett värderingsstyrt företag långt innan ordet över huvud taget dök upp i svensk marknadsvokabulär.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Carin Fredlund