Analys
Anna Nordlander: Hur långt kan Amazon dra sin nya kassako utan att skada produkten?
295 miljarder kronor. Inte riktigt kaffepengar. I februari redovisade Amazon för första gången hur stor del av deras affär annonseringen är. Att det skedde just nu är sannolikt ingen slump – med IOS uppdateringar och utvecklingen kring cookies gynnar det Amazon att visa upp och lyfta den dramatiska utvecklingen deras annonsaffär har. Det visar tydligt vilken enorm potential som finns i Amazons ekosystem, där säljare betalar mer och mer hela tiden för att synas framför rätt publik.
Publicerad: 24 mars 2022, 08:54
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Anna Nordlander har varit aktiv i Amazon-världen sedan 2012, är medgrundare av konsultbyrån Amzello och fristående kolumnist på Market.se.
Förr i tiden var Amazons annonsutbud väldigt begränsat och behovet att annonsera för att nå framgång på marknadsplatsen var inte särskilt stort. Under de senaste två-tre åren har Amazons utveckling
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Anna Nordlander