Analys
Tobias Jonasson: Här är logistiknöten som Åhléns nya ägare måste knäcka i jul
Ingen har missat att Åhléns har fått en ny ägarkonstellation ledd av Ayad Al-Saffar. Men hur många har reflekterat över den 200-miljonersinvestering som Axel Johnson gjorde härom året – och hur den passar in i de nya ägarnas strategi?
Publicerad: 1 december 2022, 08:28
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Åhléns-ägaren Ayad Al-Saffar har logistikfrågor att fundera på under julen, skriver Tobias Jonasson, vd på logistikpartnerbolaget Insitepart och fristående kolumnist på Market.se. Foto: Rebecka Rynefelt och Jonas Borg
I slutet av juni ingick Axel Johnson avtal om att sälja klenoden Åhléns till en ägarkonstellation ledd av Ur & Penns ägare Ayad Al-Saffar. Affären godkändes av Konkurrensverket i slutet
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Tobias Jonasson