onsdag22 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Anna Nordlander: Hånskratten mot Amazon riskerar att fastna i halsen

Många har hånat Amazons lansering i Sverige. Men risken är stor att skrattet fastnar i halsen. Marknadsplatsjätten har bara börjat sin offensiv och påverkar redan den svenska marknaden långt utanför gränserna för sin egen plattform. Svenska e-handlare och varumärken behöver sluta ducka, och ställa sig själva några grundläggande frågor.

Publicerad: 10 februari 2022, 14:56

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Anna Nordlander har varit aktiv i Amazon-världen sedan 2012, är medgrundare av konsultbyrån Amzello och fristående kolumnist på Market.se. Foto: Getty


Ämnen i artikeln:

Market InsightsAmazonE-handel

Amazons inträde i Sverige den 28 oktober 2020 var både efterlängtat och fruktat. Efter lanseringen var svenska medier och e-handelsbranschen i stort måttligt imponerade. De dråpliga översättningarna, konstiga priserna och

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Anna Nordlander

redaktionen@market.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev