Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Tobias Jonasson: Handelns logistikchefer måste snabbt svinga sig upp på styva linan

När kris efter kris skakar omvärlden och detaljhandeln ställs helt nya krav på branschens logistikchefer. Nu gäller det att briljera och plocka fram alla tillgängliga verktyg i verktygslådan – för det är bråttom.

Publicerad: 30 september 2022, 09:40

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Tobias Jonasson är vd på logistikpartnerbolaget Insitepart och fristående kolumnist på Market.se.

Foto: Getty


Ämnen i artikeln:

E-handelInvesteringarLager

Före sommaren skrev jag om hur snabbt skiftande förutsättningar i handeln, med ett minskat konsumtionsutrymme hos konsumenten, tvingar aktörerna att trimma kostnader i sin logistik

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Tobias Jonasson

redaktionen@market.se

Ämnen i artikeln:

E-handelInvesteringarLager

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev