Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Katarina Graffman: Det är kristider – och de kan leda till något gott

Det är först när vi påverkas i vår vardag som vi konsumenter förändrar våra beteenden. Därför kanske krisen inte bara är av ondo – utan kan leda till en varaktig, hållbar beteendeförändring.

Publicerad: 25 november 2022, 08:58

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Katarina Graffman är doktor i antropologi, föreläsare, författare och fristånde kolumnist på Market.se.

Foto: Andreas Dyrberg Skog


Ämnen i artikeln:

Market InsightsKonsumentbeteende

Jag tillbringar helgen hos mina föräldrar. ”Släck lampan då du lämnar rummet”, säger min mamma. Något hon sagt till mig tusentals gånger under min uppväxt. Jag har hört det så

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Katarina Graffman

redaktionen@market.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev