Analys
Urban Lindstedt: Det är dags att tänka om – det går inte att skapa lojalitet
Många i detaljhandeln har missförstått begreppet lojalitet. Och är det ens relevant att tala om lojala kunder? Vi ska reda ut detta. Men först behöver vi inse fakta: Det går inte att skapa lojalitet.
Publicerad: 16 mars 2022, 12:54
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Urban Lindstedt är journalist, författare, föreläsare, e-handelsexpert och fristående kolumnist på Market.se. Foto: Getty
Begreppet lojala kunder känns fel trots att vi ibland har livslånga relationer till varumärken. Ordet lojalitet väcker i mina ögon tankar på äldre tider när en klient var lojal till
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Urban Lindstedt